ادامه بزرگان نابینا(دکتر خزائلی)

...وی به تصدیق اغلب دانشمندان و اهل فن،در علوم مذهبی و ادبیات عربی،فرانسه و انگلیسی تسلط کامل داشت و با زبان آلمانی هم آشنا بود. محمد خزائلی در سال 1317 آموزشگاه خزائلی را در اراک تاسیس کرد وبعد ها آموزش گاه های متعدد خزائلی را در تهران بنیاد نهاد و تمام این مراکز را نیز خود اداره می کرد.او بنیانگذار اولین آموزشگاه شبانه در ایران است.همچنین اولین انجمن حمایت و هدایت نابینایان و آموزشگاه نابینایان بزرگسالرا بنیان نهاد.

دکتر خزائلی،نخستین رساله دکتری ادبیات خود را به روشنگری درباره یاعلام قرآن اختصاص داد و اکنون این کتاب ارزنده از جمله کتاب هایمنبع و مأخذ تحقیقات قرآنی و اسلامی است. 

رساله ی دکتری حقوق او نیزکتابی است با عنوان مسئولیت مدنی کار فرما،ناشی از عمل کارگر کهاین کتاب تحقیقی می تواند ملاک بسیاری از داوری های وزارت کارقرار گیرد.

دکتر خزائلی تألیف ارزنده ی دیگری با عنوان احکام قرآن دارد که حکام شرع می توانند از آن استفاده کنند.او در گلستان سعدی نیز عارفانه و محققانه سیر معنوی و علمی کرده طی دو جلد به نام های شرح گلستان و شرح بوستان هر گونه مشکلی را که ادب دوستان در بیانات و سروده های سعدی داشته اند رفع کرده است.ادامه دارد....

                           نویسنده :نیلوفر پروین پور

نظرات 2 + ارسال نظر
وحید راشدی پنج‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 17:38 http://rehabilitationmanagement.blogsky.com

سلام
با تشکر از لطفتون
منم لینکتون کردم

جعفر جمعه 9 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 11:12 http://kardarmani-iran.blogfa.com

همکار عزیز سلام.با توجه به نیاز جامعه به کارتیمی جهت رفع صحیح الام معلولین خوشحال میشویم از راهنماییها و پیوند با وبلاگمان kardarmani-iran.blogfa.comبهره مند شویم.ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد