اما عجایب استثنایی!

یک مرد نابینای اهل آفریقای جنوبی موفق شد رکورد جهانی دوچرخه سواری را بهبود بخشد‍‍."هین واگنز"توانست یک مسابقه را با طی مسافت 40کیلومتر با دوچرخه بدون آنکه زمین بخورد یا با مانعی برخورد داشته باشد به پایان برساند.او این مسافت را طی 2 ساعت پیمود.واگنر برای یافتن راه خود و برای جلوگیری از منحرف شدن از جاده،به دنبال صدایی می رفت که توسط و سیله نقلیه دوستش که جلوتر از او می رفت تولید می شد.

البته این مرد نابینا اظهارکه کار بسیار مشکل و خطرناکی را انجام داده.او در طول مسیر خود تنها به پایان خط فکر می کرده تا تمرکزش از بین نرود.

سگ باهوش:

جرج 74 ساله به سگش آموزش داد تا با مشاهده  آتش سوزی و با شنیدن آژیر حسگرهای آتش ،گوشی تلفن را بردارد وبا شماره مرکز آتش نشانی را بگیرد.جالب این که قرار است این مرد آمریکایی چند سگ دیگر را به همین ترتیب آموزش دهد تا در خانه های افراد سالمند و معلول از آنها استفاده شود.

حکم عجیب برای یک نابینا:

یک مقام قضایی در استان "کوتاهیه" در شمال غربی ترکیه "اسماعیل کانسرون"پیرمرد 73 ساله نابینا را به دلیل عدم شرکت در انتخابات هیات مدیره تعاونی روستایش محکوم کرد.این قاضی پیرمرد کور را به 26 روز خواندن و نوشتن در کتابخانه روستا محکوم کرد!اسمماعیل هم در واکنش به این حکم گفت: آخر مگر من می توانم ببینم که بتوانم بخوانم یا بنویسم؟ عیسی پسر42 ساله اسماعیل هم گفت:پدرم ضروری ترین کار های شخصی اش رابه سختی انجام می دهد و توان انجام حکم دادگاه را ندارد،آن هم کاری که برای یک نابینا اصلا مقدور نیست.

منبع:مجله آوای نگاه

گردآورنده:نیلوفر پروین پور

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد